Globálne kroky 1906–1925
Prvý astronomický globálny vzlet spoločnosti bol neľútostne prerušený prvou svetovou vojnou, po ktorej sa spoločnosť Bosch musela transformovať a sústrediť sa na inovácie, aby sa vyrovnala s jej následkami.
Na druhej strane Veľkej mláky — prienik na trh v USA
Všetko to začalo reklamou na systémy magnetického zapaľovania v amerických novinách, ktorá pre Bosch vygenerovala v roku 1906 objednávky v hodnote milón dolárov a zdvojnásobila predaj v jedinom roku. Obchod v USA bol v roku 1912 taký úspešný, že spoločnosť Bosch začala vyrábať svoj hviezdny produkt vo vlastnom závode v Springfielde v štáte Massachusetts.
88 percent — výsledok globalizácie
Okrem USA sa spoločnosť Bosch začala obzerať aj po iných trhoch. So zastúpeniami v Juhoafrickej republike od roku 1906, Austrálii od roku 1907, Argentíne od roku 1908, Číne od roku 1909 a Japonsku od roku 1911 sa sieť zastúpení spoločnosti Bosch rozprestierala na všetkých kontinentoch. V roku 1913 generoval obchod mimo Nemecka 88 percent tržieb spoločnosti.
Nové výrobky — svetlo, generátory a štartéry
Keď sa automobily stali predmetom každodennej potreby a kvôli ich vyšším rýchlostiam bola nutná väčšia bezpečnosť, spoločnosť Bosch v rokoch 1913 a 1914 uviedla na trh vhodné produkty. Okrem „svetla Bosch“, elektrického svetelného systému pozostávajúceho z predných svetlometov, generátora, regulátora a batérie umožňujúceho bezpečnejšiu jazdu počas noci, prispel k spoľahlivosti štartér.
Katastrofa — I. svetová vojna
Keď v roku 1914 vypuklad I. svetová vojna, zo dňa na deň sa stratili všetky zahraničné trhy, prerušil sa výskum a vývoj a výroba sa preorientovala na zbrojárstvo. Namiesto magnetického zapaľovania začala firma Bosch vyrábať granátové rozbušky. Približne polovica pracovníkov bola povolaná do vojenskej služby, takže ich prácu prevzali ženy. Z týchto brancov sa 453 pracovníkov už z vojny nikdy nevrátilo.
Logo Bosch
Nová ochranná známka na celom svete
Počas I. svetovej vojny boli skonfiškované obchodné zastúpenia a ochranné známky. Avšak odkúpená firma v USA naďalej v reklame používala známe ochranné známky Bosch. Aby sa predišlo akémukoľvek nedorozumeniu, hlavný inovátor Gottlob Honold v roku 1918 pohotovo navrhol nové logo s kotvou uprostred kruhu, ktoré zostáva späté so spoločnosťou Bosch dodnes.
Foto: Náčrt nového loga (r. 1918)
Nový začiatok — navzdory všetkému odporu
Po skončení vojny v roku 1917 čelila premenovaná akciová spoločnosť Robert Bosch AG obrovským výzvam. Jej návrat na globálny trh brzdila väčšia konkurencia a jej patenty boli zrušené. Avšak vzdať sa nebola možnosť. Obnovili sa staré kontakty a otvorili sa nové trhy. Zároveň sa spoločnosť sústredila na základnú zručnosť — smäd po inováciách.
Nové komponenty automobilov — stierače a klaksón
Tieto aktivity však prerušila ďalšia vojna. Hnacou silou výskumníkov a vývojárov firmy Bosch sa stala bezpečnosť na cestách s oveľa hustejšou premávkou. Do roku 1926 sa medzi portfólio firmy zaradili svetlomety pre motocykle a bicykle, húkajúci klaksón Bosch, stierače predného skla a zapaľovanie na batériu.
Bosch Car Service
Štandardizované služby pre zákazníkov na celom svete
Sieť nezávislých opravárenských a inštalačných dielní dodržiavajúcich rovnaký štandard nebol novou koncepciou. Táto existovala v USA už pred vojnou. V roku 1921 spoločnosť Bosch otvorila svoje dielne „Bosch Car Service“ mimo územia Nemecka, pritom táto koncepcia sa ujala tak rýchlo, že do roku 1930 existovalo už 2 750 dielní v 70 krajinách. Tieto dielne pomáhali šíriť meno Bosch po celom svete.
Foto: Servisné svietidlo Bosch sa stalo charakteristickým znakom servisných dielní.
Nekonečné dopravné pásy — výroba na montážnej linke
Bolo čoraz jasnejšie, že konkurencia sa kvalitou vyrovnávala firme Bosch a pritom vyrábala rýchlejšie a lacnejšie. Jedným z dôvodov boli montážne linky, ktoré sa vo firme Bosch tiež začali postupne zavádzať od roku 1925. Pokiaľ v minulosti trvalo 50 dní vyrobiť celý systém magnetického zapaľovania, výroba na montážnej linke pomohla skrátiť túto dobu na iba 5 dní.